Za sprawą dosyć dużych możliwości dofinansowania szkoleń w ostatnich latach na naszym rynku znacznie poszerzyła się oferta w tym zakresie. Pojawiły się tysiące firm szkoleniowych świadczących usługi na rozmaitym poziomie. Na jakie kryteria, zatem warto zwrócić uwagę wybierając firmę szkoleniową?
Zespół ekspertów i coachów
O sukcesie szkolenia w znacznej mierze decyduje zespół szkoleniowców danej firmy. Najbardziej istotne jest ich doświadczenie, wiedza ekspercka oraz wąskie specjalizacje. Profesjonalna firma szkoleniowa jest w stanie zapewnić nam trenerów, ściśle związanych z interesującą nas tematyką. Bardzo ważne są także kompetencje społeczne szkoleniowców oraz ich umiejętności komunikacji i precyzyjnego wyrażania myśli.
W roli trenerów najlepiej sprawdzają się osoby z dużą energią i entuzjazmem, którzy potrafią nim zarażać innych. Przed ostatecznym wyborem warto osobiście poznać szkoleniowców, którzy mają prowadzić szkolenie w naszej firmie. Możemy też zwrócić się do firmy szkoleniowej z pytaniem, na jakiej podstawie dobierani są trenerzy do poszczególnych szkoleń.
Metody i materiały szkoleniowe
Duża wiedza szkoleniowców to nie wszystko. Powinni być oni także wyposażeni w odpowiednie metody jej przekazywania. Firma szkoleniowa powinna posiadać szeroką bazę narzędzi i form nauczania. Dzięki temu może elastycznie dopasowywać je do rodzaju szkolenia oraz specyfiki danej firmy i jej potrzeb. W skierowanej do nas ofercie szkoleń zwracajmy, zatem szczególną uwagę na rodzaje metod, które mogą zostać użyte przez trenerów.
Skuteczność szkolenia uzależniona jest także od formy dostarczonych materiałów szkoleniowych. Przed dokonaniem wyboru konkretnej firmy możemy poprosić ją o próbkę dotychczas używanych materiałów. Na podstawie przedstawionych przykładów ćwiczeń, gier czy handoutów możemy zorientować się, czy rodzaj materiałów szkoleniowych rzeczywiście trafi do naszych pracowników. Warto zapytać o podręczniki używane w trakcie szkolenia oraz wszelkie materiały dodatkowe. Przygotowane materiały powinny angażować uczestników szkolenia oraz zawierać szeroką oraz wartościową wiedzę.
Renoma firmy szkoleniowej
Każda profesjonalna firma szkoleniowa przykłada ogromną wagę do opinii na swój temat. Pozytywny wizerunek jest, bowiem dla niej źródłem nowych klientów. Liczy się nie tylko wizerunek samej firmy, ale i poszczególnych trenerów. Dlatego wybierając firmę szkoleniową nie wahajmy się poprosić o rekomendacje czy pytać o formę i czas trwania dotychczasowych kontraktów. Zorientujmy się także, jakie są opinie i komentarze na temat poszczególnych szkoleń i trenerów.